Lite omstrukturering!

Idag gjorde jag om lite i buren åt Lukas och Manfred, så nu har de toalådan i anslutning till höet eftersom framförallt Manfred tycker om att uträtta sina behov samtidigt som han äter :). Det går även bättre och bättre med att Manfreds rumsrenhet, de är ute och skuttar i vardagsrummet för det mesta när jag är där. Lukas har återgått till att vara rumsren, det var en period då det fungerade sämre (könsmognaden?) men nu verkar det inte vara några problem alls med det längre.
När han var liten så gick han lös från första dagen och bajsade och kissade bara i lådan, han sov även i min säng då :-) Skaffade en bur sen när han började bajsa och kissa på golvet en massa och buren är även bra att ha nu till Manfred eftersom han vart lite sämre på att bajsa och kissa i låda! Vet inte om jag kommer vilja ha dom helt lösgående någon gång eller om det räcker med att de får komma ut och skutta, har fått en del fula fläckar på golvet efter Lukas nämligen..Buren är ändå stor (160x80) så jag hoppas ju att det räcker för dom + att de är ute och springer när jag är där och ser på tv/pluggar osv :) Nu blir ju Manfred könsmogen snart också så då kanske även han börjar kissa lite överallt och det är ju inte så kul, ska dock kastrera honom så får väl se hur det blir ;-)



Såhär ser buren ut. Lukas och Manfred ligger uppe på huset, favoritplatsen! De är aldrig inne i huset dock ;) En tunnel. en hängmatta, två stycken höhäckar (ena tom på bilden eftersom jag precis ändrat om dom och lådan :-)) En hörnhylla med skål och vattenflaska!




På jakt efter pellets :-)

Kommentarer
Postat av: Kaninfamiljen

Underbart, så söta! Jag tror absolut att dina grabbar kommer trivas tillsammans även i fortsättningen. Gäller att du kastrerar den lilla så fort som möjligt, när kulorna ramlat ner.

2010-10-23 @ 14:12:39
URL: http://kaninfamiljen.se
Postat av: frida

Vilken stor och fin bur!Hur stor är den? :)

Söta kaniner och fin blogg. Kika gärna in på min blogg med :)

2010-10-28 @ 17:22:50
URL: http://kizzmeandholdme.blogg.se/
Postat av: Stina

Hej frida!

Buren är 160x80 cm och är köpt på teddytassen :)

2010-10-30 @ 17:05:49
URL: http://tasseltassar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0