Lukas Felix

Lukas är en liten lejonhuvad dvärgvädur som jag köpte i oktober 2009 :) Hade ett par månader tidigare förlorat min gamla dvärgvädur Nicke som jag haft under många år och jag ville gärna ha en ny kanin igen!
Lukas är viltblå till färgen och hur trevlig som helst. Han gick tidigare lös på mitt studentrum (där det inte var tillåtet med djur :D) och var helt rumsren, det är han tyvärr inte längre så nu bor han i en bur på 160x80 cm och får komma ut och skutta istället :) Han får vara ute rätt mycket eftersom han är ganska duktig på att vara rumsren ändå, om det inte går längre stunder...
Lukas är kastrerad men har hunnit få en kull med kaninungar, som föddes i maj 2010! De var jättefina allihopa.


Lukas ute i höstsolen, 2010!



En av Lukas döttrar, Silvia. Blir nog pappa upp i dagen när hon blir äldre :) Flyttade hemifrån i juli

Kommentarer
Postat av: Kaninfamiljen

Jättekul med en ny (kanin)blogg! Hoppas du fortsätter blogga om din lilla kanin. Söt bild på honom mitt o höstlöven!

2010-10-20 @ 00:03:35
URL: http://kaninfamiljen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0