Redovisningar!

I torsdags hade vi föreläsning om utfodring av "exotiska" djur i skolan - alltså kaniner, gnagare, fisk, reptiler och fåglar. Det var väldigt kul och intressant, vi har inte haft så mycket föreläsningar om dom djuren tidigare utan det har mest vart hund, katt och lantbruksdjur! :-)

Igår, fredag, hade vi gruppredovisningar och min grupp redovisade om utfodring av gorillor ;) Nu sitter jag coh håller på med en ny presentation som ska redovisas enskilt på måndag. Hörsel hos valar är mitt ämne, skojigt!

Kaninerna ska få en matta i buren snart tänkte jag, de säljer ju billiga mattor på rusta nu så ska se vad odm tycker om det :-) Flyttade ju toalådan häromdagen så den var placerad vid höhäckarna, det var inte så smart...Höet hamnade i lådan när de åt och då verkade de inte förstå att lådan var en toalett längre för såklart ville dom inte göra sina behov i maten så de började använda hela buren istället :-) Jaja, så kan det gå!

Kommentarer
Postat av: Kaninfamiljen

Ha ha, ja så kan det gå! Mina är tvärt emot. De bajsar alltid samtidigt som de mumsar hö. I början hade de sina pelletsskålar i toalådan också, men nu står de utanför.

2010-11-02 @ 11:56:18
URL: http://kaninfamiljen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0