Farbror furminator

Imorses hittade jag en enorm hårboll under soffan, vilket kan förklara att Sushi gick omkring och kräktes förra helgen. Kan förstå att den var svår att få upp.
Hursomhelst så fick båda katterna träffa på furminatorn idag för att få bort lös päls och förhindra fler hårbollar. Strindberg tappade inte så mycket men han är ju så liten så han inte fått någon ordentligt vinterpäls. Sushi hade desto mera, hon spann när jag "kammade" henne så det var ju positivt att det var uppskattat!
Båda katterna är statiska nu också, vet inte om det beror på torr luft eller något. De andra djuren är det inte men det kanske beror på pälsstrukturen. Strindberg som annars är väldigt kontaktsökande tycker jag har minskat något med det, men det är inte så konstigt eftersom både han och jag får en stöt när han kommer emot mig... Sushi ser väldigt rolig ut när hon är jättemycket statisk, för då står pälsen liksom rätt ut så hon ser ut som en fluffig boll ungefär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0