Glada killar

Nu har Lukas och Manfred återförenats helt igen, de har legat bredvid varandra hela tiden sen dess och bara myst och tvättat varandra :-) Strindberg har vart ensamkatt idag medan jag vart i skolan, han verkar inte speciellt påverkad utav det vad jag kan märka. Skönt!

Idag åkte vi på studiebesök till Horse Vision, ett utbildningscenter med kurser och inackorderingar. De båda ägarna visade oss Natural horsemanship (hur man kan kommunicera med hästen och få den att göra det man vill trots att den är lös och har möjlighet att springa iväg, typ) och hur man kan arbeta med hästen från marken. De visade hur man får hästen att buga, sätta sig ner, lägga sig på sidan, stegra m.m :-)

Kommentarer
Postat av: Kaninfamiljen

Härligt att kugnet är återställt!



Önskar att jag också hade haft två kaninkompisar här hemma, så som planen var... Men jag är jätteglad för din skull att allt flyter på så bra med dina sötnosar.



2011-02-26 @ 15:44:05
URL: http://kaninfamiljen.se
Postat av: Stina

Ja det var tråkigt att det gick som det gjorde mellan Kiddo och Nova :-/

2011-02-27 @ 12:26:59
URL: http://tasseltassar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0