Ledsen och lättad och bekymrad

Nu har Sushi och marsvinen åkt, är jätteledsen över det. Kommer sakna dom så hemskt mycket.


Manfred har iallafall kastrerats idag och allt gick bra! Hade med hö och banan när jag lämnade honom, hö hade han inte ätit men lite banan så det var ju bra. Lämnade honom innan skolan och hämtade honom efteråt. Han har ätit lite hö nu när han kommit hem så det känns skönt.

Men det verkar som att Lukas inte mått så bra idag. När jag kom hem såg det ut som att han ätit knappt något hö överhuvudtaget och han låg i huset, vilket han aldrig gör annars. Om kaniner kan sakna sina kompisar så tror jag att det var precis det som han gjort idag när Manfred vart borta hela dagen....Han ville inte ha varken tomat eller russin som han annars tycker mycket om. Gav då banan till honom och det tog han lite av iallafall.
Jag har satt Manfred i en liten hage i köket, för att han skulle få vara ifred och ha det lugnt och stilla och egentligen hade jag tänkt att Lukas skulle vara i deras bur som vanligt. Men han får vara i kök och hall nu, fast utanför Manfreds hage. Han blev jätteglad när han såg Manfred, skuttade direkt fram till gallret och så la de sig sida vid sida och Lukas tvättade Manfred genom gallret. Han har rusat omkring och gjort glädjeskutt också så humöret verkar det inte vara något fel på längre iallafall! Har inte sett att han ätit ännu men jag hoppas att det kommer igång innan jag går och lägger mig, annars får jag försöka stödmata honom med Critical care så magen kommer igång igen

Kommentarer
Postat av: Kaninfamiljen

Så fint med sådan kärlek mellan två kaninkillar! Och så skönt att allt gick bra med kastreringen. Förstår att det känns ledsamt med uppbrottet från pojkvännen, marsvinen och Sushi.

2011-02-24 @ 12:32:19
URL: http://kaninfamiljen.se
Postat av: Kanindagboken

Blir lite rörd när jag läser om Lukas. Att han saknat Manfred så mycket att han inte ätit.

Skönt att allt gått bra med kastreringen iaf.



Lycka till med ditt nya liv. Det kommer att bli bra ska du se. :)

2011-02-25 @ 17:08:54
URL: http://kanindagboken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0