Nervöööös

På onsdag är det alltås dags att knipsa kulorna på Manfred och jag är jättenervös, hemskt är det. Jag menar, det är ju inte så att sen Soda dog i september att livet vart enbart glatt och lätt utan snarare tvärtom så det känns som om det vore så himla typiskt om han skulle dö till råga på allt. :-( Ska försöka att inte tänka så! Positiva tankar, för Lukas var ju kastreringen inga problem alls

Idag var vi på en värphönsanläggning, med en avdelning för höns frigående inomhus och en avdelning för krav ekologiska höns. Det var intressant, jag har aldrig vart på ett sånt ställe. Känner mig nöjd som köper ekologiska ägg iallafall, nu när jag faktiskt sett skillnaden jämfört med "bara" frigående :-)
Tänkte på en sak när vi stod utanför bussen för att byta om. Vi måste nämligen ha speciella overaller och desinficerade stövlar på besöken eftersom vi är på så många olika anläggningar, för att inte dra in smitta. I normala fall är det ju också bara ägaren och skötare som är inne i anläggningen vilket minskar smittorisker, är ju inte så att allmänheten får springa in där som de vill!  Iallafall så tänkte jag, att vad lustigt det måste se ut när man ser oss på avstånd. Cirka fyrtio människor står och balanserar på skor, plastpåsar m.m (eftersom man inte vill stå på marken) ute i typ 15 minusgrader samtidigt som vi försöker krångla på oss blåa overaller. Stelfrusen blir man efter besöken såhär års också, speciellt om fötterna. Gummistövlar är ju inte det mest värmeisolerande här i världen. Menmen, vad gör man inte för att bli en bildad och akademisk kvinna!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hoppas det går bra att knipsa kulorna, Jag funderar på att knipsa Teddy's då han har börjat bli aggressiv mot vissa som kommer hit (som han kunnat hälsa på förr) men det får ske efter sommaren pga ekonomin, har rådfrågat med en vetrinär så det är okej sålänge han är frisk och pigg..

2011-02-22 @ 14:15:12
URL: http://malmberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0