Strindberg och den läskiga rullatorn

Idag så gick jag ut med Strindberg till en närliggande park. Han tyckte det var otäckt och höll sig platt på marken. En tant med rullator kom gående längs gångvägen och när Strindberg fick syn på ekipaget så rusade han iväg in i en enorm buske, en väldigt tät och svårgenomtränglig taggbuske. Och kvar utanför busken stod jag. När tanten passerat försökte jag locka ut honom men han satt bara i mitten av busken och tjöt. Gick runt busken för att se om det fanns någon öppning någonstans men det gjorde det såklart inte. Så tillsist fick jag ta mig in i busken ändå för att försöka få ut honom, gick in på ett ställe först där jag kunde få tag i kopplet men det gick inte att dra ut honom så fick gå ut igen och gå in från andra hållet. När jag skulle ta tag i honom så sprang han åt andra hållet och sprang ut ur busken, men som tur var så stod det en kvinna där som stannat för att se hur det gick så hon fick tag i kopplet när han sprang ut ur busken.

Väl hemma igen så tänkte jag sitta vid datorn och Strindberg satte sig på datorbordet som han brukar göra. Plötsligt så kräks han jättemycket, en spya som såklart hamnar på tangentbordet. Han spydde väl för att han blev så uppstressad av situationen ute antar jag :/. Det var inte det lättaste att få rent det, fick bända bort tangenterna med en linjal...

Så, det jag fick som tack för att jag tog ut min käre lille kisse var att han spydde ner tangentbordet och att jag stack mig överallt när jag tog mig in i taggbusken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0