En lördagnatt

Klockan är snart två, natten mellan lördag och söndag. Anledningen till att jag är uppe är för att täckena var i akut tvättbehov men det fanns ingen tvättid så jag gick ner efter 21:00 när tiderna slutat och då man egentligen inte får tvätta. Tvättade och skulle sen tumla. Har väntat på tumlaren i fyra timmar nu men det är fortfarande inte torrt. Har tagit ut allt utom ett av täckena nu för att se om det blir bättre, ska gå ner om en stund igen och är det inte torrt då heller så får jag väl sova med filt antar jag.
Jag är så sjukt trött, har suttit och druckit massor av cola men jag märker aldrig av den där uppiggande effekten som andra säger sig få så det känns lite onödigt såhär i efterhand. Tänk att det inte var längesen (typ två år sen) som jag satt uppe den här tiden i princip varje natt och ändå pallrade mig iväg till skolan på morgonen. Förstår faktiskt inte hur jag orkade. Jag har fortfarande svårt att sova, men nu håller jag mig i sängen och sätter mig inte vid datorn. Ligger och försöker somna eller läser en stund och hoppas att jag blir tröttare. Men det är ofta som jag inte orkar gå upp på morgonen om jag haft en sån natt då jag inte kan sova. Men ja somsagt, för bara två år sen var jag vaken långt in på nätterna och gick till skolan ändå. Jag kanske börjar bli gammal? Fast iofs så mådde jag inte så bra utav det heller, var konstant trött och fick blodtrycksfall flera gånger om dagen.
Det där med blodtrycksfall är ju läskigt, har inte haft det så mycket nu den senaste tiden men då och då så kommer det. Det är rätt otäckt, speciellt när det blir sådär att man måste sätta sig ner och det bara susar i öronen. Såg mig själv i spegeln en gång efter ett sånt, var helt kritvit i ansiktet. Typ som ett spöke! Rätt läskigt
Katterna verkar vara rastlösa, de undrar väl kanske varför vi inte ska sova. De bara går omkring liksom, helt planlöst. Runt runt runt runt. Lägger sig en stund och vandrar sen omkring igen, känns som om de är jätteförvirrade.

Inte så väldigt djurrelaterat inlägg denna gången!

Kommentarer
Postat av: Kaninfamiljen

Ha ha, så där gjorde vi också innan vi skaffade egen tvättmaskin. Uppe och tvättade hela nätterna, fast det får man ju inte egentligen...

2011-01-31 @ 11:15:18
URL: http://kaninfamiljen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0