Lägenhet

Idag så var jag även och tittade på en lägenhet i Skara, precis mittemot skolan. Ett jättefint gammalt trähus.
Lägenheten var väldigt mysig, inte världens snyggaste kanske utan mer trevlig! Köket var dock pyttelitet, det var snarare en kokvrå men ja, det gör inte mig så mycket då matlagning inte är mitt huvudintresse hehe.
Vardagsrummet och sovrummet var trevligt, ljust och bra med trägolv i båda rummen. Badrummet var väl rätt normalt, inget speciellt jag tänkte på.
Jag är i huvudsak positiv, det enda negativa är väl att de ska renovera en massa, de hållr på och byter panel på hela huset och så ska kanske taket läggas om och det kommer ta några månader men jag tror att jag kan stå ut (hoppas jag :D). Lämnade en intresseanmälan iallafall, är väl inte jättetroligt kanske att jag får den då det kändes rätt viktigt för dom att man hade en inkomst och jag får ju bara studiebidrag.... Jaja, får väl se!
Även om det finns en hel del lediga lägenheter i Skara så är det inte jättelätt att få tag i en lägenhet som passar, för det bor så mycket studenter där så de ettor och tvåor som blir lediga försvinner lika fort. När jag började plugga och flyttade till Skara så fick jag bo i studentrum för att jag inte fick någon lägenhet. Det var minsann en hemsk upplevelse, fast det var ju kul att ha andra i närheten att umgås med på kvällarna och så. Men det var alldeles för oprivat för min smak! Men jag hade åtminstone djur på rummet så det var ju tur (egentligen så får man inte det, men jag smusslade in dom ^^)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0