Planerar flytt

Jahajaha, lite mindre roligt jämfört med igår är att jag och min sambo bestämt oss för att inte bo ihop längre och inte vara tillsammans längre. Eller ja, jag har inte bestämt så mycket men vill inte den ena parten så är det ju inte så mycket att göra. Har vetat om det i en månad ungefär nu iallafall.
Har suttit och tittat lite på lägenheter idag, kommer antagligen att flytta tillbaka till Skara. Har bott i Falköping ett år nu men fått pendla till skolan och jag känner att eftersom jag ska bo själv så känns det tråkigt att åka till Falköping när hela klassen finns i Skara, jag måste ändå flytta då jag inte har råd med nuvarande lägenheten ensam så då kan jag lika gärna flytta till Skara.
Har mailat en kille på blocket som skulle hyra ut sin tvåa så får se vad han säger, men lägenheten ligger i ett område där jag egentligen inte vill bo men är det billigt så tar jag nog den ändå för lägenheten var fin. En annan lägenhet är en som ska visas på måndag. Den ligger centralt och dessutom mittemot SLU (skolan där jag går) så det är ju asgött. Något hög hyra egentligen men jag räknar med att få bostadsbidrag.
Är främst en tvåa jag vill ha, eller en större etta. Kommer ju ta med mig Lukas och Manfred (såklart) och även Strindberg kommer att följa med då han är min katt och med djur så kan det vara skönt att ha lite större yta...Finns även en etta på 25 kvadrat ledigt, men det tycker jag känns för litet att ha 2 kaniner och en katt i, speciellt eftersom jag kanske vill att Strindberg ska ha en kompis när jag är i skolan om dagarna. Hade det bara vart jag så hade 25 kvadrat funkat, speciellt efetrsom jag inte vill bo kvar här när skolan är slut om ett och ett halvt år. Men jag vill ju ha mina djur hos mig också och att de ska ha utrymme att röra sig på för att må bra.
Men det ordnar sig nog med lägenhet hoppas jag och jag hoppas att mina föräldrar har möjlighet att hjälpa mig med flytten när det är dags.
Kommer bli jättetomt och hemskt utan Sushi (andra katten) och marsvinen, och såklart även utan den person som jag älskar mest av allt i hela världen. Men sånt är livet, allt går inte som planerat.

Kommentarer
Postat av: Kaninfamiljen

Allt blir inte som man tänkt, men det låter som att du har en bra plan för din lilla familj i alla fall. Stor varm kram på dig!

2011-01-28 @ 00:48:12
URL: http://kaninfamiljen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0