Utvärdering!

Ja nu har Lukas och Manfred bott i köket under några dagar, de verkar uppskatta det och det är trevligt att ha dom därinne. Men det är mindre roligt att jag får torka kiss varje dag och sopa upp jättemycket bajs, Manfred gör nästan ingenting i lådan :/ Antar att det är han iallafall, förlitar till 99 % på att Lukas går till lådan, men det är sällan som jag egentligen ser vem som gör det på golvet för det är oftast efter natten som det är värst!
Menmen, det är ganska lätt att få bort det ändå och förhoppningsvis slutar det när Manfred är kastrerad. Förresten börjar det bli bråttom nu för häromkvällen (fredags...?) så var han på och juckade en massa på Lukas, så typiskt precis efter att jag skrivit att något sånt inte hänt mellan dom! Men han gjorde det bara den kvällen och sen har det vart lugnt...men nu vet jag att han kan så nu måste jag ta tag i det. Vill göra det på blå stjärnan i gbg, där Lukas kastrerades. Hade funderat på distriktveterinärerna här i stan (eftersom smådjurskliniken här i stan är kass - åtminstone på kaniner) men så fick jag veta att de inte hade speciellt bra tillgång på utrustning eller syrgas, vilket ju kan vara bra, speciellt om det uppstår komplikationer.
Så jag vill inte att han kastreras av dom heller, så det blir troligen göteborg. Det jobbiga är att det måste vara någon gång när jag inte har skola och så måste jag sova kvar där och ordna med det, eftersom man får hämta dom på eftermiddagen och jag vill inte sitta med en nyligen nedsövd kanin på tåget där det är stressigt, kan vara kallt osv. Från blå stjärnan - hem till lägenheten tar det totalt två timmar kanske, vilket kanske inte är jättelång tid men vill ändå kunna åka direkt med honom och stoppa in honom i en bur och se till att han vaknar upp ordentligt och kommer igång att äta. Nästa dag kan jag åka hem med honom om allt har kommit igång för då är det inte kritiskt på samma sätt. Men jag kanske nojar alldeles för mycket :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0