Duktig Manny!

Idag stod det kloklippning och borsning av Lukas och Manfred på schemat. Det var första gången som det gick att klippa klorna på Manfred utan att han fick panik, kunde ha honom i knät bara och ta tag i en tass i taget och klippa. I vanliga fall brukar man få lägga honom på rygg mellan benen och "klämma" fast honom för att det ska gå. Duktige killen <3 Han hade börjat bli duktigare på det redan innan kastrering men den har nog bidragit också :)
Dum som jag var så tänkte jag borsta honom också, men då blev det för mycket för honom och han fick panik på samma sätt som vanligt. Så då höll jag honom och väntade tills han lugnat sig och sen tog jag två tag till med borsten och sen fick han gå, han blev inte färdigborstad då men tyckte det var viktigare att avsluta det lugnt och stilla än i panik.
Får tänka på det i fortsättningen, att man inte kan hålla fast honom för länge utan avsluta medan det går bra! Jaja, man lär sig av sina misstag :)
Lukas är det inga problem med, såhär ligger han under kloklippet:

Går att ha honom sittandes vanligt också, men tycker det är lättare att komma åt såhär och han verkar inte speciellt berörd utav det!

Kommentarer
Postat av: Kaninfamiljen

Jag har alltid kört med tekninken att hålla fast mellan benen tidigare... Men på Kiddo funkar det mycket bättre när han får sitta själv på golvet och så lyfter jag upp en tass i taget och klipper. Vi klippte också klor och borstade alla igår, förresten!

2011-03-04 @ 13:21:06
URL: http://kaninfamiljen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0