Eight below

Idag fick jag sällskap av alla tre killarna när jag såg på film, jag såg på filmen eight below. En sån där jätteblödig film som inte går att låta bli att gråta till (inte jag iallafall!)
Den handlade om en polarexpedition där man har åtta stycken slädhundar. En olycka gör att slädföraren och en till blir skadad och de måste flyga till närmsta stad för vård. Hundarna får inte plats i flygplanet utan lämnas, binds fast och de drar åt halsbanden för att de inte ska komma loss. Tanken är att den som flyger ska lämna de som behöver vård och sen komma tillbaka och hämta hundarna. Men på grund av vädret så ställs all flygtrafik in och det är inte tillåtet att åka till platsen förren ett halvår senare.
Hundarna lyckas ta sig loss från där de bundits upp efter två veckor och sedan får man följa dom när de tvingas klara sig själva på en plats täckt av snö och is och dålig tillgång på mat.

Sorgligt var det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0