Glada kaniner & sur katt

Lukas & Manfred är jätteglada nu när jag är hemma hela dagarna, för det innebär att jag vågar ha dom ute i hela lägenheten hela dagen för jag kan kolla med jämna mellanrum så att Manfred inte orsakat några olyckor som riskerar att förstöra parketten :-) De skuttar omkring och ser jätteglada ut mest hela tiden, märks verkligen jättestor skillnad jämfört med när de har lite mindre utrymme. Annars så får de bara vara i hallen och köket men det gillar dom inte lika mycket, eftersom jag sitter i vardagsrummet mest när jag pluggar/ser på tv osv så vill de såklart också vara där :-)
Strindberg däremot har vart lite sur, eftersom jag vart hemma men mest suttit vid datorn och skrivit hemtenta. Så han har suttit bredvid mig och vrålat av missnöje över att jag inte haft tid att leka med honom! Han ser det väl som att jag bara suttit och glott på datorn, när jag kunde leka med honom istället! Nu är jag färdig med hemtentan så nu har jag tid med honom hela dagarna!
Lite tråkigt ä det ju att vara färdig redan på sätt och vis, för ingen annan är färdig så jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på fram till måndag och det är skola igen! Idag har jag sett på tv typ hela dagen och hållt på med djuren och jag är redan uttråkad. Jaja, får väl försöka njuta av "ledigheten" så länge det varar, för snart blir det massa skolgrejer att göra igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0