Soda

Nu när jag börjat titta efter en ny hund så tänker jag jättemycket på Soda. Saknar henne så mycket. Så orättvist att hon inte fick leva längre än fem månader, att hon var sjuk så mycket hela tiden. Hade allra helst velat ha henne kvar, frisk och pigg. Hon skulle ha fyllt ett år i april. Hon har redan vart död i mer än ett halvår, förstår inte vart tiden har tagit vägen någonstans. Hämtade ner hennes grejer från vinden häromdagen för att titta på dom, de luktade fortfarande som henne. Är så rädd för att glömma bort henne, hur hon var. Att den nya kommer ta hennes plats, det vill jag inte. Vill att Soda ska ha sin plats och den nya sin. Världens finaste lilla valp. Kommer aldrig glömma när jag satt med henne i min famn och väntade på att hon skulle somna och aldrig mer vakna. Hur hemst det kändes att lämna henne helt ensam inne i rummet hos veterinären och bara gå därifrån, hem utan henne.

Hittade denna låten för ett tag sedan och har lyssnat massa på den sen dess, brukar inte gilla Shirley Clamp annars men den här är fin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0