Studiebesök på Astrazeneca

I måndags så var klassen iväg på Astrazeneca för studiebesök på deras djurförsöksavdelning. Var intressant och så men jag har vart där tidigare och tittat på hundarna, då fick vi gå in till dom men nu fick vi kolla från visningskorridor. Fast då var vi bara 4 och nu 40 så det var väl itne så konstigt. Fick även se grisar och möss, som jag inte såg vid mitt tidigare besök där eftersom det bara var hundarna vi skulle titta på den gången till ett projektarbete. Hade hoppats på att få se kaninerna också men icke! Fick se bilder men det förstår man ju att de visar det "bästa" när det bara gäller bilder, men hur som helst så var det små burar som i princip var helt tomma. Verkade inte vara något kul kaninliv. Inte för att något av de andra djuren verkade leva speciellt stimulerande heller.

Med djuren här hemma är allt lugnt. Lukas & Manfred får skutta i hela lägenheten när jag är hemma och det fungerar jättebra. Har beställt nya selar åt dom så snart kan vi gå ut, när snön försvunnit så att de inte blir alltför sura :-)

Kommentarer
Postat av: Kaninfamiljen

Wow, vilken förändring! Jättefint! Påminner en del om min design... ;)

2011-03-18 @ 09:16:04
URL: http://kaninfamiljen.se
Postat av: Stina

Haha, ja jag såg det när jag gick in på din blogg sin att det fanns vissa likheter ;) Får väl försöka uppdatera den ytterligare någon dag!

2011-03-18 @ 16:11:49
URL: http://tasseltassar.blogg.se/
Postat av: Kaninfamiljen

Ur djurens synpunkt är djurförsök helt förkastligt. Vidrigt rent ut sagt. Synd att man fortfarande tycker att vissa försök måste göras på levande djur. Det finns ju andra metoder...

2011-03-18 @ 17:49:49
URL: http://Kaninfamiljen.se
Postat av: Stina

Ja, tillexempel såna "känslighetstest" som görs då man droppar exempelvis diskmedel, schampoo m.m i ögonen på djuren eller på deras hud för att se hur de reagerar, de kan man lika gärna göra på cellodlingar!

2011-03-18 @ 21:49:07
URL: http://tasseltassar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0