Vägning

Jag måste erkänna att jag haft väldigt dålig koll på vad Lukas & Manfred väger. Så idag vägde jag dom, för att se vad de låg på. Lukas tänkte jag att han skulle väga runt 1,5 för det gjorde han när jag vägde honom för längesen och jag tycker inte att han förändrats storleksmässigt sedan dess. Han vägde 1568 gram iallafall :) Manfred vet jag inte om han blivit vägd någon gång alls, men jag gissade att han skulle väga 1350 eller nåt då han ser mindre ut än Lukas och känns lättare. Men han vägde 1567 gram, så de är ju ganska exakt lika stora då ;) Tycker inte det märks, Lukas känns tyngre!

Kommentarer
Postat av: Kaninfamiljen

Lustigt att de var så exakt jämnstora! Jag har tänkt mig Manfred och Lukas som pyttesmå, under kilot. Men nu när jag sett bilder med dom och katten tillsammans så ser man ju att de är mer i dvärgvädursstorlek. Jag har nog glömt lite hur små dvärgkaniner är. Tycker min Sookie är liten, men hon väger ändå hela 4 kg. Kiddo väger nog bara dryga kilot mer än henne. Har inte vägt honom på ett tag.

2011-03-26 @ 08:02:02
URL: http://Kaninfamiljen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0